Brev:
Mad og hård mave
13. december 2006
Alder:
4 mdr.
Mad og hård mave
Kære Helen
Du har sikkert fået dette spørgsmål 1000 gange, men nu stiller jeg det lige igen..
Emma på nu 4,5 mdr. er begyndt på fast føde og efter en langsom opstart for 3-4 uger siden, hvor hun ikke var alt for interesseret, kører det nu. Hun får risgrød med frugtmos ved 11 tiden og så kartoffel/gulerodsmos kl. 17 ca. Hun spiser ca. 1,5 dl. ved begge måltider. Men jeg synes ikke rigtigt at det har den virkning som det gerne skulle, nemlig at mætte hende mere. Kl 19.30 er hun fx. allerede meget sulten og kaster sig over en flaske med 235 ml. MME og spiser det hele til sidste dråbe? Inden vi begyndte på fast føde spiste hun 6 x 200 ml MME i døgnet.
Nu ser hendes spisevaner pt. således ud:
03.00 235 ml MME
08.00 200 ml MME
11.00 1,5 dl risgrød med frugtmos
14.00 235 ml MME ca.
17.00 1,5 dl. mos af gulerod og kartoffel
19.30 235 ml MME
Emma er 71 cm og vejer 8,25 kg. Tror du hun har brug for mere mad, siden hun er sulten 2,5 timer efter et måltid mos? Samtidig har hun jo allerede øget mængden i sine flasker lidt.
Desuden har Emma nu fået en rimelig hård mave, hvor det inden den faste føde kørte normalt med 1xafføring om dagen. Nu kan der godt gå 2 dage og så er det meget meget fast. Kan jeg gøre noget ud over laktulose? Fx. sveskemos?
Håber at du kan give lidt gode råd!
Glædelig jul
Venlig hilsen
Lone