Svar: Modermælkserstatning eller letmælk?
15. december 2006
Alder:
12 mdr.
Kære Anne
Jeg synes du skal prøve at skifte putteflasken ud med en kop varm mælk, som kan være både mme eller letmælk.
Jeg synes ikke han som udgangspunkt skal have letmælk i sutteflaske - det er erstatning som hører til i en sutteflaske og sutteflasken bør jo i løbet af den næste tid blive udskiftet med noget andet. Man siger jo at sutteflaske hører til fra 0-1 år. Så måske skal I til at tænke i helt andre baner.
Så prøv at komme helt væk fra sutteflaske, tilbyde lidt lun mælk af en kop i stedet og indføre et nyt putteritual.
Fortsat held og lykke og rigtig god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske