Brev:
Allomin 2 - 4 mdr.
16. december 2006
Alder:
4 mdr.
Allomin 2 - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg sad lige og læste artiklerne på din hjemmeside, da jeg faldt over artiklen om Allomin 2. Og så blev jeg lidt i tvivl, om, hvorvidt jeg skal give Allomin 1 eller 2, da min søn på 18 uger får 4 gange allomin om dagen, og vi er netop gået over til allomin 2, da jeg lidt troede, at man skulle det, når de blev over 4 mdr.
Jeg ammer han om dagen samtidig med, at han er begyndt at få mad, hvilket han har gjort et par dage. Han får Allomin om natten, da jeg ikke kan producere nok mælk til at mætte ham. Han får 1/2 flaske allomin kl. 19.00 sammen med 90 ml. vælling. Så får han en flaske kl. 22, kl. 01 og kl. 04. Den sidste halve flaske bruger jeg i hans grød.
Men skal jeg så hellere bruge allomin 1, når han får så meget mme?
Og når jeg nu har dig: Han er som sagt begyndt at spise for et par dage siden, og han er vildt glad for det. Jeg giver ham mad to gange om dagen, men hvad anbefaler du i den forbindelse. At det er 2 gange grøntsagsmos, 2 gange grød eller en gang af hver - eller er det måske ligemeget?
Jeg synes, det er svært at vide, hvor meget jeg skal give ham med skemad - han siger aldrig rigtig nej tak til skeen, så hvor stor en mængde er "normal". og når han nu er så glad for det, skal jeg så bare begynde at give ham alm. mad de anbefalet 5 gange om dagen eller er det bedst at kombinere med amning om dagen?
Ja mange spørgsmål på en gang, men det er du vel vant til :)
Med venlig hilsen
Nathalie