Brev:
Mad nok til at sove længe
17. december 2006
Alder:
4 mdr.
Mad nok til at sove længe
Kære Helen
Tusind tak for dit dejlige svar omkring mislykket amning og det at være en god mor alligevel. Jeg har i samråd med en anden god sundhedsplejerske taget beslutningen om at give flaske og nyde min dejlige søn, i stedet for at bruge al min vågne tid på at få amningen op at køre.
Jeg havde måske lidt en forventning om at han ville sove lidt længere ad gangen, når han nu overgik til helt MME, men nej, han er oppe hver 3.time. Sådan ser et typisk døgn ud (det er en uge siden jeg stoppede amning):
Kl.8: 150 ml MME
Kl.8.15-10 sove
Kl.11: 80 ml MME
Kl.12.45: 150 ml MME
Kl.13-16: sove
kl.16: 80 ml
kl.17-18: sove
kl.18: 150 ml
kl.20: 60 ml
kl.20-7 sove, men
kl.23: 150 ml
kl.2: 120 ml
kl.5: 70 ml
Jeg synes det ser ud som om det MME ikke mætter nok, men vi kan ikke presse mere i ham end det du ser på oversigten. Vi er begyndt at introducere risgrød til ham uden den store succes. Hele hans lille ansigt snører sig sammen, som om jeg havde givet ham citron og så er han meget urolig, når vi skal lægge ham om aftenen, hvor han ellers er blevet supergod til at falde i søvn selv.
Skal vi bare afvente at han bliver bedre til at spise grød eller må vi erstatte lidt af hans MME med risgrødspulver i flasken? Eller har du andre gode forslag?
Med venlig hilsen
Signe