Brev:
Spise selv - 14 mdr.
17. december 2006
Alder:
14 mdr.
Spise selv - 14 mdr.
Hej Helen
Vi har en lille situation, som jeg gerne vil høre hvad dine tanker er om det.
Vi er for alvor begyndt at prøve at træne Benjamin i, at spise med ske og fingre og drikke af kop selv. Koppen og fingrene går det helt fint med, men skemad vil han simpelthen bare ikke.
Vi startede med at prøve at give ham en tallerken med noget af sin morgenmad (havregrød) i og en ske, så han selv kunne gå i gang. De første par dage gik det helt fint og han var meget interesseret i at prøve selv, men derefter er det bare gået ned ad bakken. Han bliver meget vred når jeg sætter skålen foran ham om morgenen. For at sige det mildt får han et rigtigt hysterisk anfald over det.
Mine første tanker var at han var meget sulten til morgen, da han heldigvis ikke får mad om natten mere, så han var for utålmodig til selv at skulle klare at spise. Men selvom jeg hjælper med den første halve portion, så han ikke er så sulten mere vil han stadig ikke spise selv.
Jeg har også prøvet at skifte ske, for at se om der var en han bedre kunne få i munden eller en med et bedre greb, men det er samme resultat med dem alle.
Jeg ved at han kan for han har leget/trænet i meget lang tid uden mad, så han har styr på skeen. Aftensmaden forgår på samme måde, der skal jeg også made ham, hvis vi får noget, han ikke kan spise med fingrene.
Han ender altid med bare at sidde og lege med maden og jeg mader ham..
Jeg ved ikke rigtig hvordan vi skal få ham til at spise selv uden, at det bliver en kæmpe magtkamp...
Knus fra Camilla