Svar: Spise selv - 14 mdr.
17. december 2006
Alder:
14 mdr.
Kære Camilla
De fleste børn skal være 16 måneder inden de mestrer at spise med ske, så måske protesterer han fordi det fortsat er lidt for svært for ham og jeg tænker det er vigtigt ikke at presse ham for meget.
Prøv at give ham mad, som han kan spise med en gaffel, - det er nemmere og vil give en succesoplevelse. Derudover tænker jeg at du skal prøve at lade ham få en pause, hvor du giver ham med skeen og så lader ham spise med fingrene og en gaffel, som det passer bedst.
Lad være med at presse ham, det skal nok komme. Hvis du presser ham unødigt, så risikerer du at han lukker munden og slet ikke vil spise og det er jo skidt. Så hold fokus på hans lyst til at spise, mere end hvordan han rent teknisk bærer sig ad - han skal nok lære det, men i sit eget tempo.
Rigtig meget held og lykke med ham fortsat og rigtig god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske