Brev:
Vil gerne lære min datter at falde i søvn selv
18. december 2006
Alder:
5 mdr.
Vil gerne lære min datter at falde i søvn selv
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig tidligere vedrørende det faktum at jeg ammer min datter på 5½ mdr. i søvn og gerne vil lære hende at falde i søvn af sig selv.
Vi har besluttet os for at tage fat om problemet efter nytår, hvor der er ro til det. Når jeg har ammet hende i søvn om aftenen - vågner hun altid med sikkerhed en halv time efter - det er lige før jeg kan stille uret efter det. Så går jeg op til hende og ammer hende i søvn igen og efter 2. gang sover hun så altid 5-6 timer i træk.
Hun er begyndt at få grød ca. kl. 18, hvor hun næsten spiser en hel portion på 2. dl. Herefter ammer jeg hende 3 gange inden hun tager det lange træk på 5-6 timer. Har du nogen forklaring på, hvorfor jeg skal efter det to gange og har du et forslag til hvad jeg kan gøre, for at jeg kan nøjes med at amme hende i søvn 1 gang?
Glædelig jul og tak for mange gode og brugbare svar.
Kærlig hilsen
Anni