Brev:
Væske og skemad
19. december 2006
Alder:
5 mdr.
Væske og skemad
Vi har en datter som lige i dag fylder 5 mdr. Hun måler 63cm og vejer 6.7kg. Hun er begyndt på skemad, og spiser det med stor velbehag. Både risgrød, grønsagsmos og frugtmos. Jeg har faktisk allerede skiftet 3 måltider ud.
Mit første spørgsmål lyder på hvor meget væske hun skal have ved siden af skemaden. Hun får lidt vand af en kop. Er det nødvendigt at amme hende efter et måltid med f.eks. grød. Hvor ofte skal hun ammes, altså hvor meget brystmælk har hun brug for?
Hvornår kan jeg helt stoppe amningen, ønsker nemlig snart at stoppe, da vi ofte vil få brug for at få hende passet, og hun gider ikke tage modermælk fra flaske.
Mette