Brev:
17 måneder og vil ikke gå
19. december 2006
Alder:
17 mdr.
17 måneder og vil ikke gå
Hej Helen
Vores lille 17 mdr gamle pige kan næsten alt.....
Hun kan spise selv med gaffel. Hun kan drikke af krus. Hun kan udpege alle kropsdele på sig selv. Hun kan genkende og sige alle dyrelyde. Hun kan sige mor- far - mormor - ud at putte - tak for mad og meget mere. Hun kan kalde på hunden, og hun kan selv tage sine futsko af og på, når vi ber hende om det.
Alt dette er bare så fantastisk, og vi nyder at følge med i hendes udvikling dag for dag.
Men hvorfor vil hun ikke gå?? Hun er kommet så langt, at hun rejser sig op på knæene (i skrædderstilling??) Hun kan ikke rejse sig op på benene af sig selv. Hvis vi stiller hende op af fx. vores sofabord, kan hun godt blive stående i et lille minuts tid, men hun er meget stiv og rører sig ikke en millimeter ud af stedet.
De sidste tre måneder har vi intensivt leget/trænet hende i leg hver dag. Vi gynger hende, vi triller hende på en stor bold, vi sætter os på en lav kontorstol med hendes arme på vores ben, og prøver at trække hende lidt fremad, vi gør alt for at lokke hende "opad" - har sågar lagt små chokolade stykker op på sofabordet for at få hende interesseret i at komme op på sine ben (ja, hvad gør man ikke??:-))
Vores læge har undersøgt hendes ben, og siger at hun ikke kan se nogen grund til bekymring - men vi er efterhånden frustrerede over at have "en lille baby" der altid skal bæres rundt når vi skal noget. (hun vejer 12 kg!!) Vi synes også det er hårdt for vores dagplejer, der jo har et meget mindre barn der heller ikke kan gå - hun øver i øvrigt og flittigt med vores lille guldklump.
Synes vi har prøvet/gjort alt. Har du nogle gode ideer?
Tina