Brev:
Snart 11 måneder og vil ikke spise
19. december 2006
Alder:
11 mdr.
Snart 11 måneder og vil ikke spise
Kære Helen
Jeg har et par spørgsmål omkring kost og mælk til vores søn på snart 11 mdr.
Ang. kost:
Vores søn nægter at spise aftensmad, hvilket har stået på i en uge. Han får hvad vi andre spiser og har før været meget glad for at sidde i køkkenet og spise sammen med os andre. Nu gider han ikke sidde der mere, pylre, spytter maden ud, vil ikke selv spise og heller ikke mades. I det hele taget ganske umulig selvom han har sovet lidt.
Vores søn får stadig en smule mælk på flaske. Når han kommer hjem fra dagplejen tager han en eftermiddagslur sammen med 100 ml. MME i flasken. Til nat tager han ca. 200 ml specielt når han ikke har spist andet end tre skefulde til aften. Vi tilbyder ham grød, frugtmos, yoghurt eller lign. før han lægges i seng, men det gider han heller ikke.
Han har fået en del tænder. Om det er det man kan give skylden ved vi ikke. Han spiser ok. i dagplejen. Desuden er han begyndt at have et mærkværdigt afførringsmønster, der hedder sig hver anden eller tredje dag. Han får jerntilskud, Biostrath og d-dråber hver dag.
Ang. mælk: Som du kan se er han trappet meget ned i mælk siden vi skrev til dig sidst, men flasken er svær for os alle at komme væk fra, da han forbinder søvn med flaske (selvforskyldt da vi har lært ham det fra spæd) Hvornår skal vi overveje letmælk i kop frem for MME og sødmælk?
Vi ser meget frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
de noget frustrerede forældre