Brev:
Hendes afføring har skiftet farve fra gulbrun remouladeagtig til limegrøn og nu army-/græsgrøn
19. december 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Helen
Så synes vi endelig der sker noget i den gode retning ift. Lærkes kolik, og det er dejligt.
Men...
De sidste ca 10 dage har hendes afføring skiftet farve fra gulbrun remouladeagtig til først limegrøn og nu jævnligt army-/græsgrøn. Samtidig har der været enkelte bleer, hvor indholdet ikke har været tyndt og grynet i konsistensen, men nærmest "tørt"! Vi er også tilbage på 5 lortebleer om dagen (mod 1 før). Det virker som om hun kommer af med det samme, men i mindre portioner.
Indimellem de grønne afføringer har hun haft alm. gule og brune afføringer.
Hun er stadig 100% brysternæret, da damen fortsat nægter flasken, og vi endnu ikke er startet op på grød/mos.
Tror du de grønne bleer kan være et led i overgangen fra kolik til ikke-kolik? Eller kan det måske være en maveinfektion?
Eller er det bare helt almindeligt og ikke noget vi skal bekymre os om?
Kærlig hilsen og glædelig jul fra
Lærkes mor og far