Svar: Hendes afføring har skiftet farve fra gulbrun remouladeagtig til limegrøn og nu army-/græsgrøn
19. december 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Lærkes mor og far
Begge jeres forklaringer kan bruges i forhold til Lærkes grønne afføring. Hun kan sagtens få grønlige afføringer fordi hendes tarme, enzymer i tarmene osv. ændrer sig - som et led til at der skal andet end mælk i maven. Men det kan også sagtens være en mavetarm infektion, måske i forbindelse med en forkølelse?
Nogle gange ser man også at børn kan få grønlige afføringer som en reaktion på noget mor har spist - det kan være spinat, banan, rød beder, rødkål osv. som gør at barnets afføring pludselig ændrer udseende.
Grøn afføring er normalt ikke noget der betyder noget, men I skal naturligvis få lægen til at se på hende, hvis hun virker sløv, får feber eller generelt bare virker sløj og anderledes end hun plejer.
Rigtig glædelig jul til jer også:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske