Brev:
Opstart på skemad - 4 mdr.
19. december 2006
Alder:
4 mdr.
Opstart på skemad - 4 mdr.
Kære Helen
Ja, så runder Lærke snart de 4 mdr. og vi har fået grønt lys for at starte på skemaden, da det vægtmæssigt bestemt ikke kan ses, hun er født for tidligt (7700 g og 68 cm.)
Jeg synes ikke jeg laver andet end at amme for tiden, og vi er tilbage ved at amme hver 2-3 time natten igennem og om aftenen maratonammer jeg i ca. 3 timer, bare for at hun kan blive mæt nok til natten. Føler selv at min mælkeproduktion er nedadgående da jeg sjældent "løber over", kan malke mindre ud og ikke engang "lækker", når jeg er i bad!
Derfor villle vi gerne supplere hende lidt, specielt til natten, men damen vil jo ikke tage flasken og vil bestemt heller ikke drikke af en kop! (heller ikke små snapseglas).
Vores egen sundhedsplejerske har anbefalet at vi startede med kartoffelmos m. gulerod, da det er natten vi skal lægge bund til, og da jeg selv gerne vil starte med det sunde fremfor frugten.
Men... nu sidder jeg så og læser i den kostvejledningspjece hun selv har givet mig, at kartoffelmos først er fra 5 mdr., og bliver derfor helt i tvivl om det er okay at starte ved 4 mdr.
Jeg kan ikke spørge hende, da hun er gået på juleferie og først er tilbage den 15. januar, så derfor håber jeg, at du vil øse dine erfaringer ud over os :o)
Kærlig hilsen
Lærkes mor og far