Svar: Opstart på skemad - 4 mdr.
19. december 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Lærkes mor og far
I kan godt starte med grøntsagsmos fra 4 måneder, man kan starte med grød eller mos, som han synes passer bedst:o)
Jeg kan godt forstå jeres tanke med at tilbyde Lærke grøntsagsmosen om aftenen i håb om at hun så bliver mere mæt og derved sover bedre. Men pas på at I ikke propper hende med alt for meget på det tidspunkt, da hendes tarme så skal nedbryde føden om natten - og det kan hos nogle medføre mere uro om natten - altså det modsatte af hvad I ønsker.
I skal vælge et tidspunkt, hvor hun ikke er hverken for træt eller for sulten og det kan sagtens være sidst på eftermiddagen, måske lige før I selv sætter jeg til bords. Så kan i også bruge nogle af de grøntsager I andre måske skal have.
Ellers vil tiden arbejde for jer og det er sådan at børn sover bedst, hvis de er mættet godt dagen igennem. Så I takt med at Lærke kan få lidt grød om formiddagen og lidt grøntsagsmos om aftenen + få sin mælk, så vil der forhåbentlig ske en ændring til det bedre for jer alle:o)
Rigtig meget held og lykke og rigtig glædelig jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske