Brev:
Spiseproblemer - hvad gør vi forkert?
20. december 2006
Alder:
10 mdr.
Spiseproblemer - hvad gør vi forkert?
Hej Helen
Vi har fået det råd af dig at vi skal stoppe med at give vores søn færdigmad, men give ham det vi spiser. Efter vi er begyndt på dette, bliver han ret sur når vi forsøger at give ham maden med gaffel. Så prøver vi at overlade maden til ham selv, hvorefter han bare smider maden på gulvet. Dog græder han ikke men han får ikke noget at spise.
Vi prøver at ignorere og nogle gange kommer der lidt mad i munden, men som regel sidder han og tværer det ud i bordet og kaster det på gulvet. Så forsøger vi at give ham mad igen, hvorefter han flipper helt ud og kaster sig tilbage i sin højstol og snurrer munden sammen. Han stopper først med dette når vi tager ham op uden at han har fået noget aftensmad.
Inden han kommer i seng får han sin natflaske som han sluger meget hurtig og virker som om han godt kan spise mere. Hvad dælen skal vi gøre? Han har altid spist godt om aftenen tidligere og i vuggestuen siger de også at han spiser meget. Hvad gør vi forkert?
Med venlig hilsen
Heidi og Thomas