Svar: Vægttab
21. december 2006
Alder:
9 mdr.
Kære K
Det lyder meget sandsynligt at amningen påvirker din vægt og dit vægttab og nogle gange (selvom det er sjældent), så bliver moderen faktisk så tynd, at man må anbefale hende at stoppe amning.
Nu kan jeg jo ikke se, hvor tynd du er, men umiddelbart tænker jeg at hvis du ikke er ekstrem tynd, så er det jo et spørgsmål om kort tid og du stopper amning automatisk. Så vidt jeg kan regne ud, så må din datter være lige omkring 9 måneder nu. Det betyder at du roligt kan nøjes med at amme 1-2 gange dagligt og derfor vil hun også tærer mindre og mindre på dig den næste tid.
Hvis du er bange for at blive for tynd, så synes jeg godt du kan tage en snak med lægen om det, det lyder jo okay - igen kan jeg ikke se, hvor tynd du er:o)
Og så må du spise rigtig godt at julemaden:o) Fortsat held og lykke og rigtig glædelig jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske