Brev:
Hvor mange måltider med ske?
21. december 2006
Alder:
4 mdr.
Hvor mange måltider med ske?
Kære Helen
Nu er vi kommet i gang med skemad og det går rigtigt godt. Og hun gylper det ikke op! Som det er nu får hun majsgrød 1 gang om dagen, og hun spiser vel ½ deciliter og drikker et snapseglas vand. Hun siger ikke rigtigt stop selv, så jeg stopper hende og "fodrer efter" med flaske, da jeg ikke synes, at vi har travlt.
Men jeg overvejer om det ville være en idé, her henover julen, at starte med grøntsagsmos om aftenen og også give hende fx ½ deciliter her? Det er jo nemlig så dejligt, at det har hjulpet på gylperiet! Eller skal hun kunne spise en hel deciliter grød om formiddagen før jeg indfører et måltid til?
Ud over det får hun 4 flasker og drikker 950ml og sover non-stop fra 21-7.30. Afføring 2 gange dagligt. Hun bliver 5 måneder d. 11. januar.
Og så tænkte jeg på, om der en anden slags grød end majsgrød hun kan få, når hun er så lille? Bare for afvekslingens skyld. Jeg vil helst have, at det er hjemmelavet. Hun vil nemlig ikke spise risgrød med eller uden frugtmos.
Rigtig glædelig jul og godt nytår!
Hilsen Anja