Svar: Hvor mange måltider med ske?
21. december 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Anja
Hvor er det dejligt at det går så godt med skemaden og at det har hjulpet på gylperiet.
Nu er hun jo ikke så gammel din pige, men umiddelbart tænker jeg at du godt kan forsøge med ½ dl. x 2 dagligt og så atter følge efter med mælken, som du så fint gør nu. Du kan så prøve at give grød om formiddagen og grøntsagsmos om aftenen.
Du skriver at hendes mave fungerer, hun har fortsat et fornuftigt indtag af mælk, hun tager godt imod skemaden og det er dig der stopper - ellers kunne hun spise mere osv. Det er ud fra dette jeg siger at det lyder okay at forsøge med 2 gange dagligt:o)
Det er fint at du laver maden selv. Du kan lave grød af ris, majs, hirse og boghvede. Grøntsagsmos kan du lave af kartoffel, gulerod, blomkål, broccoli, squash, avokado og lignende milde grøntsager. Kartoffel kan være godt som basis for andre grøntsager, men det er ikke alle børn som kan lide det og så må du bare lave grøntsagsmos uden kartoffel. Vær opmærksom på at kartoffel ikke skal laves med blender, da den bliver klæg alle andre grøntsager kan dog sagtens blendes uden problemer.
Fortsat held og lykke hende, glædelig jul og godt nytår:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske