Svar: Forkølelse - 2 mdr.
2. januar 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Sara
Din lille dreng er jo ikke så gammel og det lyder som en god idé lige at få en læge til at lytte ham på hjerte og lunger, da du synes han "piber".
Det er lidt usædvanligt at han på ingen måde virker forkølet og ikke hoster. Han lyder dog til at være lidt tæt i næsen, da han snorker og måske skyldes det at han har lidt hævede polypper.
Hvis du oplever at han har besvær med vejrtrækningen eller hvis hvis han virker urolig, bleg eller får blålige læber, feber og lignende, så skal du ringe til lægen med det samme. Det gælder også hvis han har indtrækninger - prøv at kigge på hans brystkasse (af med undertøjet, han skal være bar), når han trækker vejret får han så 'huller' ind under ribbene? Hvis han gør det, så ringer du også til lægen med det samme.
De ting man som regel vil overveje i forhold til så lille et barn er lungebetændelse, kighoste, astmatisk-bronkitis og RS-virus.
Det er bedre at ringe til lægen en gang for meget end en gang for lidt:o) Jeg håber ikke at jeg har gjort dig unødigt nervøs for det er bestemt ikke min mening, men jeg synes det vil være helt relevant at få ham tjekket:o)
Rigtig god bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske