Brev:
Ammestop om natten 9 måneder
2. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Ammestop om natten 9 måneder
Hej Helen
Så har jeg lige brug for lidt råd vedr. vores datter som nu er blevet 9 måneder.
De sidste par måneder har jeg ammet en gang om natten kl. ca 04. Det har hun accepteret ok, med hjælp fra sutten et par gange i løbet af natten. I løbet af dagen ammer jeg ikke, da hun skal starte i dagpleje snart.
Hun spiser meget fint i løbet af dagen, men lidt flaske når hun vågner kl. ca 07, derefter grød morgen m/mælk. Rugbrødshapsere m/mælk til frokost og grønt, kød osv til aften. Alle måltider sammen med os. Imellem måltider får hun frugt eller cultura.
Mit spørgsmål går på natteamingen som nu nok er ved at slutte af sig selv, da der stort set ikke er mere mælk, efter nytårsaften, hvor jeg gav hende flaske om natten pga mit alkoholindtag.
Jeg er lidt bage for at begynde at give hende flaske i stedet for den smule amning hun plejer at få, bange for at det blot vil være endnu en dårlig vane.
Men jeg har brug for at blive bekræftet i at hun kan klare sig uden mad hele natten indtil kl. ca 07. Hun lægges kl. 20 hvor hun ofte spiser 200 ml. mme. Vand har jeg prøvet, det vil hun absolut ikke tage til sig om natten. Er det rigtige i denne her situation at stoppe helt med mad om natten nu hvor amningen nok er slut. Det sidste stykke tid har der været meget lidt mælk, så hun er ikke vant til at blive stopmæt på det tidspunkt.
Håber det er til at finde rundt i.
Hilsen mor