Brev:
Ammestop? Nedtrapning?
4. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Ammestop? Nedtrapning?
Kære Helen
Endelig, endelig, endelig: Tobias sover igennem. Det er en kæmpe lettelse! Det lykkedes ved hjælp af "Græd igennem uden gråd". Den kan varmt anbefales.
Nå, men mit spørgsmål går på amning. Skal jeg trappe ned om dagen? (For jeg skal vel trappe ned på et eller andet tidspunkt??) Jeg ammer formiddag inden putning i barnevogn, sen eftermiddag og ved aftenputning og så ved midnat. (Nogle gange ammer jeg også tidlig morgen, når han vågner) Synes du det lyder som om jeg ammer meget? Eller passende?
Det virker som om, han har brug for den amning, der ligger ved midnat, men tror du det er ernæringsmæssigt eller "bare" tryghed. Jeg overvejer at prøve at fjerne den, så han ikke vender sig til at skulle vågne for at spise hver midnat. (Det er ellers dejlig nemt, fordi han bare vågner, drikker en ordentlig tår og så kan jeg lægge ham igen).
Hvordan stopper man med at amme? Og hvornår er det mest oplagt at gøre?
Knus fra Stine