Brev:
Småtspisende barn
4. januar 2007
Alder:
12 mdr.
Småtspisende barn
Hejsa
Vores dreng har lige været til 1 års undersøgelse. Han er 77 cm, men vejer kun 9,4 kg. Han er meget småtspisende. Vi gør ikke noget stort nummer ud af at han skal spise og prøver at ignorere at det meste ryger på gulvet. Vi giver ham lidt hist og her eftersom det lader til at glide nemmere ned end når han sidder i højstolen.
Ved aftensmaden vender han enten hovedet væk, skubber skeen ud med tungen eller tager maden ud af munden. Han får lov til at sidde med maden selv, men leger bare med det og så prøver vi at give ham lidt, når vi ser vores snit til det:o) Det eneste han spiser til aftensmaden er ærterne! Han drikker ca. 1/2 liter sødmælk/vælling i løbet af dagen og derudover vand. Har du nogle tips til, hvordan vi kan gøre ham interesseret i maden? Han får stort set det samme som os.
Med venlig hilsen
Jessica