Svar: Mad - 7 mdr.
4. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Tanja
Det lyder bestemt ikke af for meget. Det er rigtigt at det er forholdsvis store portioner din dreng spiser af gangen, men det er fortsat indenfor normalområdet og der går jo også lidt timer imellem hvert måltid han tilbydes, så det lyder som det skal være.
Jeg tænker at han sandsynligvis sover sine lure formiddag og eftermiddag og derfor spiser han ikke her, men er så tilgengæld rigtig god til at få sit behov dækket, når han er vågen og i vigør.
Det eneste du skal være opmærksom på er at han bør nu op på min 400ml mme dagligt for at få sit jernbehov dækket, ellers skal du give jerntilskud ved siden af og det ville være lidt ærgeligt. Måske kan du få en ekstra flaske ind efter frokosten kl. 12, altså som afslutning på hans rugbrødshapsere og inden han skal sove eftermiddagslur. Du kan også prøve at give ham lidt mme af en kop, som kold mælk der kan være alternativ til sødmælk og så servere dette sammen med maden han spiser.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske