Svar: Rotation i sengen
4. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Tanja
Børn øver sig og udvikler sig motorisk også om natten og der er børn som er meget urolige som din dreng. Normalt er det jo ikke noget der skader barnet, men det lyder som om din dreng nærmest kommer i klemme både med ben og hoved i tremmerne og det lyder ikke så rart.
Normalt anbefaler man en sengerand til yngre børn, men det kunne måske være en idé for jer. Hvis I havde en sengerand, så ville den forhindre ham i at få benene ud gennem tremmerne og kunne tage fra for det stød som må være ved hans hoved. Du behøver måske ikke købe en, men det kunne måske tænkes at en fra mødregruppen eller familien havde en liggende, som de ikke brugte mere og det kunne være et forsøg værd.
Fortsat held og lykke med ham, håber det virker, så I alle får lidt mere sammenhængende søvn:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske