Brev:
Søvn, mad, forkølelse
5. januar 2007
Alder:
2 mdr.
Søvn, mad, forkølelse
Hej Helen
Jeg har en søn som bliver 10 uger på tirsdag. Han sover 4-5 timer om natten og sover ude i sin barnevogn x 2. Om formiddagen 3-4 timer og derefter 2-3 timer. Fra sent efter middag til ca kl. 23 har vi "balladen", der vil han KUN sove i mine arme han vågner PLIIIING, når vi ligger ham i hans seng. Det er først når vi går i seng til natten, at han vil sove i sin seng som står ved siden af vores. Jeg tolker det som et behov for tryghed, er det forkert at lade ham sove i mine arme?
De sidste dage har han spist mindre end han plejer (han er ernæret med MME Nutramigen). Han har spist ca 100-200 ml mindre. Han har spist ca 770 ml og 840 ml. Han er en stor stærk dreng som ved fødslen vejede 4305 g og d. 21/12 vejede han 6400 g. Er det normalt at han pludselig spiser lidt mindre?
Han er ellers glad og trivlig. Han har siden han var 7 uger opdaget sine hænder og er i fuld gang med at putte dem i munden og gnaske på dem, hvilket han syntes er meget interessant. Jeg har læst i bogen 60 vidunderlige uger at når børn er igang med en udviklings fase, så kan deres appetit være mindre, så jeg bør vel ikke være bekymret? Skal også siges at han fra fødslen har været meget opmærksom, lyttende og nysgerrig.
Han har i ca 1 måned været forkølet. Det vil sige hans næse løber ikke, men han har sekret i næsen og den er stoppet, hvilket jeg kan løsne med saltvandsdråber, er det normalt at være tilstoppet så længe? Og er det forkert at han sover henholdsvis 3-4 timer og 2-3 timer ude i sin barnevogn (som han elsker)?
Mange hilsner
Merete