Brev:
Vil ikke kravle - 12 mdr.
5. januar 2007
Alder:
12 mdr.
Vil ikke kravle - 12 mdr.
Hej Helen
Nu bliver Sebastian 1 år på onsdag og børnene fra dagpleje kommer og det skal rigtig fejres med boller, pølsehorn og det hele.
Men den "aftale" vi havde, med at han skulle kravle før han bliver 1 år, ser han ud til at bryde. :-)
Han ligger meget på maven på gulvet og leger, ruller rundt og møffer omkring. Han løfter sig helt op på armene, bumber lidt op og ned med numsen og skubber sig baglæns. Det ser virkelig ud som om, at NU sker det. Men nej, ikke rigtig alligevel.
Hvis jeg prøver at hjælpe ham, bliver han ofte stiv som en pind og kaster sig ned på maven igen. Andre gange får jeg ham op at stå på alle fire og prøver at rokke lidt med ham. Men kort tid efter strækker han sig helt ud og vil ned på maven igen. Det ser ud som om, at han ikke rigtig kan se formålet med det. Det er bedre/nemmere at rulle. :-)
Jeg har prøvet at skubbe ham under fødderne, og han bøffer fremad, men kravle rigtig, det vil han ikke. Alle folk siger, at han springer da bare det kravlen over og begynder at gå. Men det er der nu ingen tegn på, da han heller ikke rejser sig op ved ting endnu. Jeg vil gerne han skal kravle, da man jo høre det er godt for dem.
Næsten alle mine nevøer og niecer har aldrig kravlet rigtig, kan det ligge til familien? (Egentlig mest ment som en vits!)
Men jeg kan jo ikke tvinge ham, og nu har vi altså øvet næsten hver dag i 3 måneder.
Jeg ved godt børn er forskellige og ting kommer i forskelligt tempo, men alligevel vil man godt lige sikre sig at han ikke motorisk er håbløs bagefter.
Han er ellers den gladeste, sødeste dreng, som er ved at vise, at han er sin egen og har en stærk vilje og temperament. Men det er fint nok, hvis han bare snart ville kravle....
Hvad kan jeg ellers gøre for at øve kravleteknik med ham og måske få ham til at ville rejse sig op ved ting?
Eller skal jeg bare slappe af og så lade det ske, som det nu engang kommer. (Hvis det kommer...?!) :-)
Hilsen fra Sebastians mor