Brev:
For lidt mælk - 5 mdr.
5. januar 2007
Alder:
5 mdr.
For lidt mælk - 5 mdr.
Kære Helen
Vi er så småt begyndt at overveje at introducere grød for vores datter på 5½ måned.
Hun er enormt interesseret i vores mad, og følger meget med, når hun ser vi sidder og spiser.
Derudover er hun begyndt, at spise en ekstra gang om natten (op til fire-fem gange, fra hun kommer i seng til hun skal op (ca. 12 timer)). Det er dog ikke noget problem, men har også været medvirkende årsag til at vi påtænker at komme lidt i gang med noget mere fast føde, så hun igen får lidt længerevarende søvn.
Jeg er dog lidt i tvivl, hvordan vi sikrer, at hun stadig får mælk nok. Jeg ved ikke hvor meget hun får ad gangen, da jeg kun ammer, men jeg er lidt nervøs for, at hun ikke får nok, hvis hun forholdsvis hurtigt får erstattet en amning med et måltid grød.
Hvis hun nu er meget glad for grød, hvor ofte må vi give hende det - et par gange om dagen? Og så ellers amme hende, når hun er sulten? Hvad er min. af amninger på en dag?
Er det iøvrigt ok at tilbyde hende vand (kogt?) ved grødmåltiderne eller skal det gerne være mme?. Det skal siges, at hun aldrig har fået andet end modermælk, så jeg ved ikke om hun vil drikke mme?
Vil du iøvrigt anbefale, at vi venter med at give hende grød til hun er fulde 6 mdr.?
Puha, mange spørgsmål i ét brev. Håber det er ok.
Med venlig hilsen
Lene