Svar: Sove igennem 7 mdr
7. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære trætte mor
Sover jeres dreng på eget værelse eller har I mulighed for at putte ham på eget værelse? Jeg spørger fordi det, som nok irriterer dig mest er at han ligge og pludrer om natten, så han forstyrrer dig og din nattesøvn.
Egentlig sover drengen jo faktisk meget godt og det vil nok undre dig at jeg faktisk mener at han sover igennem. Måske er det som trætter dig mest derfor, at du forventer mere end du kan af en dreng på 7 måneder:o)
Din dreng puttes kl 19, sover ca. kl 20. Sover her til kl. 02, hvor han får en flaske, pludrer lidt ½ time og sover så videre til kl. 6.30. Det vil sige at han sover fra kl. 20-6.30 afbrudt af en flaske kl. 02, - det er at sove igennem.
Det er naturligvis hårdt for dig at blive vækket kl 02, det forstår jeg så udmærket og måske vil det hjælpe dig at tilbyde ham en flaske inden du selv går i seng. Hvis du nu kunne give ham en flaske kl. 23-24, så ville du sandsynligvis undgå at han vågner kl. 02 og så kunne I alle få jeres nattesøvn. Skulle han vågne op og pludre, så ville det ikke genere dig så meget, hvis han lå på sit eget værelse.
Måske er det helt nyt og overraskende for dig, men det er sådan det er. Jeg håber du kan bruge mine tanker lidt videre og at det vil give dig lidt ro.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske