Brev:
Kost - maveproblemer
7. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Kost - maveproblemer
Kære Helen
Jeg har et par spørgsmål omkring kost.
Jeg har ammet min datter, Ida, siden hun blev født, og jeg ammer stadig. Hun er vild med kartoffelmos med div. grøntsager - det spiser hun til aften (og nogle gange til frokost). Kartoffelmosen er lavet med en smørklat og kogevandet. Hun får også diverse frugtmos - primært sveske/æblemos, banan med sveskemos. Æble-pæremos.
Da hun var 4 måneder prøvede jeg at give hende købt grød - Beauvais' produkter. Men det var som om, at når der var gået 3-4 timer, så fik hun en skrigetur. Den varede som regel kun ca. 15-20 min., og så var alt ok igen.
Samtidig med at vi startede på fast føde fik hun også mellemørebetændelse. Det betød, at jeg blev i tvivl om det så egentlig var grøden hun skreg over. Jeg holdt pause med grøden - hun fik fortsat kartoffelmos.
Nu har jeg så forsøgt at genoptage grøden - men også nu går der ca. 3-4 timer og så skriger hun i ca. 15-20 min.
Kan hun ikke tåle grøden? Jeg havde bare forestillet mig, at hvis hun ikke kan tåle grøden, så ville hun skrige i længere tid, eller hvad?
Jeg har ikke prøvet at lave grøden selv (endnu).
Håber du kan hjælpe mig.
Mange hilsner fra Anette