Brev:
Søvn - 9 uger
8. januar 2007
Alder:
2 mdr.
Søvn - 9 uger
Hej Helen
Tak for en rigtig god hjemmeside....
Vi har en dreng på 9 uger som har problemer med at falde til ro om natten efter at jeg har givet ham mad første gang. (Jeg ammer ikke længere - så han får flaske)
Vi plejer at give ham flaske ved en 20.30-tiden og så kan vi bare ligge ham, så falder han i søvn ved en 21-tiden. Han vågner så ved en 2-2.30-tiden, hvor jeg så igen giver ham flaske. Efterfølgende falder han i søvn men efter en halv time begynder han at smide rundt med arme og ben - med lyde til - og kan ikke ligge stille. Sådan fortsætter det til han skal spise igen ved en 5-5.30-tiden. Jeg skal understrege, at han ikke græder men at det er mere utilpas lyde.
Jeg har prøvet forskellige ting. B.la. at få ham til at bøvse noget mere, prøvet at give ham mere mad, sidde med ham en halv time inden jeg ligger ham i hans seng igen. Det eneste der faktisk hjælper er når jeg henter ham hen på min mave, så falder han til ro og så sover han. Men den løsning er jo ikke holdbar i længden fordi jeg jo selvfølgelig ikke får sovet.
I dagstimerne sover han til formiddag i 3 timer og igen om eftermiddagen sover han 3 timer og der er ingen problemer med at ligge ham i barnevognen. Det er altså kun ud på natten han ikke falder ordentlig til ro.
Han er en meget nem dreng i øvrigt og græder kun når han er sulten, skal bøvse eller trænger til en ren ble.
Har du et godt råd? eller skal jeg se tiden an når nu han ikke er ældre og måske bare stadig har brug for at putte med sin mor?
Venlig hilsen
Lis