Brev:
Hård afføring - 8 mdr.
9. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Hård afføring - 8 mdr.
Kære Helen
Først mange tak for dit svar....det var lige hvad jeg havde brug for at høre :)
Mit spørgsmål denne gang er om min datters afføring. Hun er nu 8 mdr, og har stadig problemer med afføringen.
Hun spiser næsten alt slags mad, grøntsager, rugbrød med ost, leverpostej og torskerogn. Hun får øllebrød og havregrød. Spiser kartofler med sovs, grønsager og kød. så som frikadeller, koteletter, flæskesteg, oksesteg, hakke bøf. Hun spiser det selv med fingerene, hun er meget bestemt på dette område vil selv :) så det skal hun selvfølgelig da bare. Så det er både rugbrød og groft moset kartoffel med sovs o.s.v hun spiser med fingerne. Hun kan sagtens holde en ske og putte den i munden. men vil helst spise med fingerne, er dog begyndt at have interessen for at spise med ske. :)
Ja hun får vand til alle måltider, og bliver tilbudt vand indimellem måltiderne. Hun får en flaske grøn allomin når hun står op, nogen gange en i løbet af dagen og ellers omkring 2 efter aftensmad inden hun går i seng. Hun sover som reglen i gennem som er 11 timer, er dog også begyndt at øve sig i at gå om natten :) så vi har lidt urolige nætter iøjeblikket :)
Hun laver det store ca 1 gang om dagen er dog begyndt på at springe en dag over. For det meste er det meget meget fast tit pølseagtigt. Få gange mere blødt så det smatter ud i bleen. Har haft prøvet med laktulose, men synes ikke at opleve en effekt af det. Hun maser når hun skal af med det, bliver rød i hovedet, men virker overhovedet ikke generet af det, hun stopper bare med det hun laver, maser et øjeblik og fortsætter så det hun var igang med.
Er der noget vi kan gøre for at hjælpe afføringen til at være mere lind???
Knus Sussi