Brev:
Mad og søvn - 7 mdr.
9. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Mad og søvn - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har et par forskellige spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe mig med.
Jeg har en dreng og en pige på næsten 7 mdr.
Jeg vil gerne vide om der er noget de 'skal kunne' inden de skal i dagpleje. Jeg tænker på mad og sovevaner. De spiser kun skemad en gang om dagen (om aftenen) ellers ammer jeg stadig.
Min datter er bare stadig, efter snart 3 mdr med skemad, ikke særlig glad for at spise noget. Vi har både prøvet frugtmos, forsk. grød og grøntsagsmos. Hvor min søn spiser over 100 g spiser hun måske 30g. Hvad kan vi gøre for hende?
De bruger ikke, og har aldrig ville, bruge flaske. Hvor tit og hvor meget skemad burde de spise nu?
Jeg håber også du kan hjælpe mig med nogle gode putteråd. Vi har egentlig et ok putteritual, de falder i hvert tilfælde i søvn. Jeg ammer dem i søvn i mørket på hver deres værelser omkring kl 20-21. Jeg kunne nu godt tænke mig at det ikke altid krævede mig for at de falder i søvn. Det er ikke kun om aftenen vi mangler muligheder. Om dagen går jeg med dem i barnevognen for at få dem til at sove.
Jeg har nok ikke været for god til at eksperimentere, men når man står med to trætte og vrøvlede børn, skal det bare være nemt. De vågner ca på samme tid om morgenen (omkring kl 8), så de er også middagstrætte på samme tid. Hvordan skal jeg gribe det an? Håber du har nogle gode ideer.
Jeg synes ikke jeg kan koncentrere mig om den ene for derefter at koncentrere mig om den anden. Vi har ikke verdens største hus, så hvis den ene græder i stuen kan det høres på værelserne, og de påvirker hinanden med hensyn til gråd.
Hilsen
Tine