Brev:
Slut med sutten - 2 år, 6 mdr.
9. januar 2007
Alder:
2 år, 6 mdr.
Slut med sutten - 2 år, 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har brug for et par gode råd vedrørende vores datter på 2½.
Hun har stadig sutten om natten, men ikke om dagen længere. Nu synes vi imidlertid, at det er på tide hun skal af med den, men hun er ikke selv klar....tror vi. Har du et godt råd til, hvordan vi kan lokke sutten fra hende? Hun har en lillebror på 10 måneder som bruger sut - hun tager ikke hans endnu, men det kunne vi måske risikere at hun vil begynde på??
Hun bruger ikke ble længere om dagen og det går fint med at bruge toilettet - dog er der selvfølgelig et par uheld - men taget hendes alder i betragtning synes jeg det er flot, at hun kan holde sig og selv sige til. Hvornår skal vi begynde at tage den væk om natten og hvordan?
Endvidere er hun meget utilfreds når hun skal hjem fra vuggestuen/Børnehaven - hun hyler og skriger og er helt ulykkelig når jeg henter hende kl. 14.00 - dette har stået på et ½ år nu. Det driver mig til vanvid, at hun hver eneste dag laver en scene - selvom jeg forklarer hende, at hun skal tilbage i morgen og at de andre børn også skal hjem og jeg forstår, at hun gerne vil være der, men altså er nødt til at køre med mor hjem. osv...osv. De siger i den engelske børnehave at hun er meget selvstændig....men hvad gør jeg?
Tak for en fin brevkasse.
Med venlig hilsen
Lone