Svar: Kiwi?
10. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Kære kiwielskende Mathias og mor
Jeg vil tro at det du har hørt omkring kiwi og allergi handler om, at hvis man har pollenallergi, så kan man reagere overfor visse fødevarer. Man kalder dette for en krydsreaktion og man ved at hvis man f.eks. har birkepollenallergi, så kan man få problemer med nødder, frugter og grøntsager. Mennesker med birkepollenallergi kan f.eks. reagere kiwi men også på æbler, pærer, rå gulerødder og hasselnødder.
Da jeg går ud fra at du og Mathias ikke har problemer i den retning, så er der intet i vejen for at I spiser kiwi. Kiwi indeholder bla. rigtig meget C-vitamin, som jo er godt i disse forkølelsestider:o)
Fortsat held og lykke og god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske