Brev:
Får min søn mad nok?
10. januar 2007
Alder:
10 mdr.
Får min søn mad nok?
Hej Helen
Ja så skriver jeg til dig igen, det drejer sig om min søn på 10 mdr, og hans mad.
Han er en lang tynd dreng, 77 lang og er lige kommet op på de 8 kg, så jeg er lidt bange for at han ikke får mad nok.
Morgen: havregrød eller øllebrød m. frugt, lavet på 2 dl vand (spiser ikke op men næsten)
formiddag: frugt
frokost: en til halvanden skive rugbrød med en form for smør pålæg f.eks leverpostej, makrelsalat, sildepostej osv. evt frugtmos
eftermiddag: frugtmos eller en banan.
aftensmad: stortset det samme som os. en kartoffel, grønsager og kød.
Engang i mellem får han en flaske når han får læst godnat historie, men det er ikke så tit mere.
Problemet er nu at han til frokost og aften er begyndt at lukke munden sammen efter 10 til 15 skefulde, jeg prøver så at give ham gaflen for at se om han selv vil men nej.. men hvis jeg giver ham en halv kogt kartoffel eller gulerød spiser han det gerne, men det er jo ikke alt mad han kan spise med hænderne. Jeg bliver bare så frustreret over at han ikke spiser når nu han er så tynd. men måske er der ingen grund til bekymringer..
Hvad kan jeg ellers gøre for at han skal tage på.. vi har også småproblemer med tøjet, for hvis han skal have nogen bukser der passer i længden er de meget for store i livet, så han taber dem når han møver sig frem på gulvet. Han er begyndt at kravle rigtig men kun 5 til 7 kravletag så ligger han sig på maven og kommer frem på den gamle måde det går lidt hurtigere...
Et andet hurtig spørgsmål er at min søn har hypermobile led han vil gerne stå op af noget dog lidt usikker, og tager et meget usikker skridt engang i mellem, men nu han har de hypermobile led, skal jeg så vente med at stå og gå med ham??
Udover alt dette så er han altid glad, snakker meget, møver/kravler er ved at blive kørt ind i dagplejen der har indtil videre ikke været nogle problemer. Bruger kun sut, når han skal sove, og bliver ked af det.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Helle