Brev:
Nægter pludselig skemad - 9 mdr.
11. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Nægter pludselig skemad - 9 mdr.
Hej Helen
Så er der lige dukket et nyt spørgsmål op hos vores lille familie, som jeg håber du kan hjælpe med.
Vores datter er nu 9½ mdr. gammel og har indtil nu spist en god portion aftensmad. Spiser faktisk hvad vi tilbyder hende. Indtil nu har jeg blendet det og her til sidst bare med en gaffel. Men det gider hun bare ikke. Hun bliver vildt hidsig og nægter at tage skeen mere end en mundful. Hvis vi derimod lægger små stykker mad foran hende ex. frikadelle og kartoffel, ja så er der ingen vrøvl og hun putter det fint i munden.
Kan forestille mig at det måske er hendes alder der gør, at hun måske er blevet træt af at blive madet med ske.
Er det noget du før har oplevet? Jeg synes jo bare ikke hun får helt nok mad på den måde, og det er sværere at tilsætte fedtstof og evt. sovs når hun skal spise med fingrene.
Har du evt. forslag til hvad vi kan give hende, som gør det mere interessant? Og er det ok at hun vænner sig til at spise med fingrene, jeg kan godt leve med at det sviner en del.
Tak for hjælpen.