Svar: Nan 2 - 8 mdr.
11. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Tanja
Det lyder rigtig fint at du giver din dreng Nan 2 og det kan du roligt blive ved med. De 400ml sikrer at han får sit jernbehov dækket. Der er ingen grund til at gå over til nan1 ej heller til at kombinere de to ting. Nan2 dækker fint din drengs behov.
Det lyder ikke usædvanligt at din dreng har brug for 150ml mælk 45 minutter til 1 time efter han har spist aftensmad. Jeg går ud fra at det er fordi han får en flaske at sove på og mange børn kan sagtens spise 200ml på dette tidspunkt. Nogle giver jo f.eks. en flaske vælling og 200ml er bestemt ikke unormalt.
Jeg kan ikke se ud af dit brev, hvorfor du er blevet i tvivl om du gør noget forkert. Der er ikke noget af det du skriver, som tyder på at du gør noget galt, tværtimod. Hvis du er bekymret for din drengs mælkeindtag generelt, så lyder de 400ml erstatning fint i forhold til jernindtaget, men han må gerne få mere end det. Du kan evt. give ham mme af kop, eller du kan begynde at indføre en lille portion tykmælk eller lignende om eftermiddagen, lidt mælk på maden osv. Men det gør du sikkert allerede.
Håber jeg har fået givet dig lidt ro:o) Rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske