Svar: Protein? 14 måneder
11. januar 2007
Alder:
14 mdr.
Kære Mette
Anbefalingerne omkring protein og fedtindhold i mælk, handler kun om mælk og mælkeprodukter og ikke om kød, æg osv.
Generelt må man sige at det handler om at tilbyde barnet så varieret en kost som muligt. Det betyder at barnet skal have lidt fra alle fødegrupper og jeg plejer at sige, at det er en god idé at se på barnets indtag over en uge. Ser man på kun en enkelt dag, kan indtaget godt synes meget ensformigt, men ser man på det over flere dage, så får man en større variation.
Der er ingen grund til at ændre på din datters spisevaner - det lyder rigtig fint det du fortæller med frikadeller, kartofler og grønt og så frugt til dessert - det er sikkert også nogle gode frikadeller du laver:o)
så fortsæt du roligt som hidtil. Det er rigtig fint:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske