Brev:
Komælk og væske i øret?
11. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Komælk og væske i øret?
Hej Helen
Er der ikke noget med at man skal undgå komælk, hvis barnet har tendens til væske på øret?
Milla har haft væske på ørerne af flere omgange og en enkelt gang haft mellemørebetændelse.
Jeg giver hende Allomin 2 af kop til måltiderne. Hun får godtnok flaske x 3 og det er ca. 400 ml. Hun har aldrig spist ret meget. Da hun kun fik mælk, fik hun ca. 700 ml i døgnet. (Sådan har det også været med hendes 2 ældre søskende)
Skal jeg stoppe med at give hende mælk af kop og servere vand i stedet for? eller skal jeg til at stoppe med at give hende den 3. flaske for at få noget mere mad i hende?
Hun skal vel til at drosle ned på mælkeindtaget og spise mere alm. mad... hvornår siger man at alm. mad skal udgøre størstedelen af intaget, fremfor mælk?
Hun er 8 mdr. om 14 dage...
Det er lidt forvirrende, men håber du kan hitte rede i det !!!
Mange hilsner
Millamusens mor