Svar: Måltider og mængde af mælk - 7½ mdr.
12. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Elisa
Det ser ud som en rigtig fint plan for dagen og det ser umiddelbart ud som om jeres datter spiser godt og varieret i forhold til sin alder. Hun får både grød, rugbrød, grøntsagsmos, frugt og mere og mere familiemad og det er lige efter bogen.
Det er forskelligt hvor meget mælk børn drikker og det lyder umiddelbart som om at jeres datter drikker godt. 8-900 ml lyder fint, men I kan overveje om I skal til at indføre endnu et fast måltid - måske lidt grøntsagsmos om eftermiddagen efter fulgt af flasken, da det så ikke betyder helt så meget hvor meget hun spiser af grøntsager osv. om aftenen. Det er ikke et must, kun en tanke:o)
Jeg kan godt forstå jeres tanke med at begrænse indtaget om eftermiddagen og det lyder også rigtig, men mange børn er faktisk trætte om aftenen og orker derfor ikke at spise så meget på det tidspunkt. Måske handler det mere om at hun ikke er så oplagt om aftenen og ikke om at hun ikke er sulten. Så et eller andet sted tænker jeg at hun jo også skal have lov til at drikke sin mælk....hmmm det er en balance. Umiddelbart synes jeg som sagt at jeres plan lige nu lyder fin. I skal ikke øge hendes indtag, men gå ud fra at hun i hvert fald gerne må drikke 750ml, drikker hun 8-900 så er det også okay så længe det ikke begynder at gå ud over hendes øvrige indtag af mad. Hun er stadig ikke så gammel, så mon ikke det vil begynde at give sig selv lidt i løbet af den næste månedstid til halvanden.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske