Brev:
Søvn - 3 mdr.
12. januar 2007
Alder:
3 mdr.
Søvn - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg har en dejlig dreng på 3 1/2 måned (7,5 kg.) Altid glad og veltilpas. Han græder stort set aldrig. Jeg ammer ham hele døgnet, med undtagelse af en aftenflaske på ca. 160 ml. lige før sengetid. Mit spørgsmål går på hans nattesøvn.
Han bliver puttet efter flasken ml. kl. 21-22. Så vågner han efter en 2-3 timer for så igen at vågne ca. hver anden time resten af natten. Jeg prøver tålmodigt først med sutten, og er det ikke den han ønsker, ja så er det jo en ammetår. Han har kun afføring ca hver 3-4 dag. Jeg har lagt mærke til, at når han vågner om natten så foregår det ofte med start af lidt prutteri, det virker som om at det generer ham. Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet således at både ham og jeg får en bedre nattesøvn.
Jeg har selvfølgelig tænkt på både tigerspring og appetitspring, men dette har stået på så længe nu, at problemet må være et andet.
Det skal også nævnes at han den sidste 1 1/2 måned har gylpet meget efter hvert måltid, selv om han bliver bøvset af et par gange i løbet af ammeforløbet.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Charlotte