Brev:
Ammenedtrapning - 6 mdr.
12. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Ammenedtrapning - 6 mdr.
Kære Helen
Min datter er nu blevet 6 mdr. Jeg skal starte på arbejde om 1½ måned, og vil høre hvordan jeg skal gribe min ammenedtrapning an. Hendes dagsplan ser p.t. således ud:
kl. 7.00 vågner
kl. 8:30 sover 1/2 time
kl. 9:30 øllebrød plus vand af kop
kl. 10:00 ammes
kl. 10:30 sover 1/2 - 1 time
kl. 12:30 fuldkornsgrød med frugtmos plus vand af kop
kl. 13:00 ammes
kl. 13:30 sover - alt fra 1/2- 2 timer(skal dog være heldig hvis hun sover mere end 1/2 time)
kl. 16:00 ammes
kl. 17:00 sover 1/2 time afhængig af hvor lang den tidligere lur var
kl. 18:00 grøntsagsmos, evt. frugtmos til dessert plus vand af kop
kl. 18:30 ammes
kl. 20:00-21:00 puttes og ammes(ammes i søvn)
kl. 2:00 ammes
vågner et sted mellem 5 og 7, hvor hun ammes. Hvis hun vågner kl. 5 sover hun som regel videre til kl. 7 efter amning.
Vi har forsøgt at give hende sutteflaske et par gange - men hun afviser den blankt. Sutten er hun heller ikke rigtig glad for, men jeg prøver nu at blive ved med at give hende denne. Hænger det normalt sammen - det med at de ikke gider sutteflasken hvis de ikke bruger sut?
Min SP mener, at jeg skal stoppe med at amme om natten nu og således kun tilbyde hende vand. Har dog bare meget svært ved at se, hvordan jeg skal få hende til at falde i søvn uden at give hende noget at spise. Dette kan jeg umiddelbart kun se kan lade sig gøre, hvis jeg vælger at lade hende græde, da hun p.t. ammes i søvn.
Hvis hun ikke vil have sutteflasken, hvad gør man så mht. mælkeindtaget? Så skal hun drikke det hele af en kop og p.t. drikker hun måske 1 kop vand samlet set over en hel dag?
Min datter er 7½ mdr. når jeg starter på arbejde og min mand skal have 1 måneds barsel i forlængelse af min. Hvordan forslår du vi griber det an med ammenedtrapning og hvornår skal vi starte?
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Anni