Brev:
Store beslutninger
13. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Store beslutninger
Kære Helen
Tak for dit opmuntrende svar til mor-most-æblegrød her ;)
Efter jeg skrev, har jeg overvejet frem og tilbage og taget en stor beslutning: nemlig at indstille amningen. Min lille dreng og jeg var simpelthen begge to alt for trætte og halv-umulige - for slet ikke at tale om mine blodsukre. Og efter 4,5 måned håber jeg, at han har fået det, han skulle have fra mig på den front. Jeg ved godt, at mange sikkert vil ryste på hovedet - men jeg har det godt med at have taget en beslutning, som jeg dybest set har overvejet den sidste måned (hvis jeg skal være ærlig over for mig selv og min bændelorm!!).
Resultatet er foreløbigt rigtigt godt. Efter 4 dage på flasker har han kunnet sove 6-7 timer i første stræk og derefter 3-4 timer (mellem 20.30 og 7). Det er SÅ luksus, når man har været vant til 2,5 time ad gangen i mange måneder. Det allerbedste er, at han er glad og meget mere aktiv end for bare en uge siden (ja de meget lange lure om dagen er så til gengæld blevet lidt kortere - hahaha ;)).
Overraskende nok er han ikke ked af at undvære brystet. Og mor skinner faktisk som et nypudset æble igen. Nu håber vi de gode takter fortsætter. Vi har i øvrigt udskiftet hans lille-dyne med en junior-dyne, fordi han sparkede af sig. Jeg har en fornemmelse af, at det også har noget at sige? Er det mon bare mig der bilder mig noget ind, tror du?
Nu kommer spørgsmålet selvfølgelig: Hvor meget skal han egentlig have? Jeg har skrevet ned og kan se, at han spiser ca. 950 ml i døgnet (heraf er de 200 ml vælling). Dertil kommer en morgen-ammetår, som vi har bibeholdt. Vi har indstillet ske-maden for en kort bemærkning. Jeg synes, at det er synd, at han skal det hele på en gang. Den må vi så genindføre i et tempo, så lillemand kan følge med.
Hvor meget ske-mad vil du foreslå, at han får? (Selv har jeg forestillet mig at udskifte frokost-måltidet med mos eller grød...???) Han spiser ca. 7 gange i døgnet (samt ammetår). Han vejer som sagt ca. 8,5 kg.
Af lure tager han nu en lille time om formiddagen, et par timer om eftermiddagen og så en powernap allersidst på eftermiddagen/først på aftenen. Vi prøver at lægge ham inden 21, som vi hele tiden har gjort. Det går fortsat fint med det. Han virker tryg og glad.
Kærlig hilsen
Mor K