Brev:
Tisser igennem bleen om natten og klør øjnene
14. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Tisser igennem bleen om natten og klør øjnene
Hej Helen
Her er bare lige et par små spørgsmål ;-)
Det er sådan at min dreng tisser igennem bleen HVER nat. Nogle gange allerede efter bare 3 timer. Vi bruger kun libero bleer, og i str fra 7kg om dagen og i str. fra 10kg om natten....han vejer 9,1kg pt. Pampers bleerne er meget dårligere, har jo forsøgt andre ble-mærker. Om dagen tisser han aldrig igennem også selvom han nogle gange har bleen på i lang tid. Men om natten er den bare gal - hver nat. Da vi skiftede til at bruge lidt større bleer om natten hjalp det meget i to ugers tid, men nu er det ingen hjælp :-(
Problemet har stået på i hvertfald i de sidste 3mdr.
Og hvad gør man så?? Synes jo nok det ikke skulle være nødvendigt at skifte ble om natten (maks. 10timers periode), medmindre der er afføring.
Han vågner ofte om natten og får mad ca. 3 gange - derfor kunne det jo være meget rart at slippe for den opvågning som en våd seng og et bleskift gir'.
En anden årsag til han vågner er at han klør sig kraftigt i øjnene. Om dagen når han er vågen er det et sikkert træthedstegn. Men tidligt på morgenen når han er kommet ind i vores seng, sker det ofte (læs: hver nat) at han falder i søvn og sover ca 10min hvorefter han i søvne begynder at klø sig i øjnene. Hvis jeg holder fast i hans arme forbliver han i søvnen, men hvis jeg ikke gør noget begynder han at græde og vågner op. Gad vide hvor mange gange det også er sådan han vågner om natten, når han ligger i sin egen seng??
Han er hverken rød eller ser irriteret ud omkring øjnene, og klør dem som sagt kun om dagen når han er træt! De sidste to mdr har vi smurt hele hans ansigt med Exomega creme 2 gange dagligt, men det har ikke ændret på situationen :-(
Håber du har et par kloge ord at sige om ovenstående!
Venlig Hilsen
Signe