Svar: Tisser igennem bleen om natten og klør øjnene
14. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Signe
Lige i forhold til dit spørgmål idag, tror jeg desværre ikke at jeg er så klog.
Du har jo allerede forsøgt alle mulige blemærker, så hvis Libero er bedst, så må det være sådan. Du skal naturligvis være sikker på at din drengs tissemand ligger nedad i bleen. Nogle drengbørn er rigtigt gode til at stritte lidt med maden og få den til at dreje op eller ud til siden og så er det svært at få bleen til at holde tæt.
Du skal også være opmærksom på det der hedder lækagebarrierer som sidder rundt ved lårene. Den yderste kan at bleen skal dreje udad, hvor lækagebarrieren skal være lodret ind mod låret/ballen. Det gør du ved at føre en finger rundt langs elastikkanten, når bleen er puttet på.
Og så skal du naturligvis sørge for at bleen ikke sidder for løst ved taljen, men sidder tilpas tæt om maven, naturligvis uden at stramme.
Du skriver at han spiser 3 gange om natten - hvad tid er det, altså hvad er nat for dig? Kunne det ikke lade sig gøre at du puttede ham om aftenen, f.eks. omkring kl.20, hvor han blev skiftet og ammet og når du så selv gik i seng, f.eks. kl. 23, så skifter du og ammer igen, hvorefter han så kan holde sig indtil tidlig morgen - måske kl. 05, hvis du er heldig?
Til gengæld skal du så sørge for at holde ham igang i løbet af dagen, her skal han ikke have lov til at sove 5 timer, hvis han kan. Det er i tidsrummet 24-05, da det er hensigtsmæssigt for jer alle.
Med hensyn til hans øjne, så tænker jeg umiddelbart at det må være fordi han er træt, at han klør sine øjne. Det er meget normalt at børn klør øjne, næse eller øre, når de er trætte eller kede af det. Da jeg ikke kan se din dreng vil det dog være relevant at du lige nævner det for lægen:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske