Brev:
Min datter på 9 mdr. vågner meget tidligt
14. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Min datter på 9 mdr. vågner meget tidligt
Hej,
Jeg har en datter på 9 mdr. der i øjeblikket vågner ml. kl.4.30 - 5.30, hvad jeg synes er meget tidligt. I julen tog vi amningen fra hende om natten og derefter er hun begyndt at vågne meget tidligt og vil ikke ligges til at sove igen...
Hun vågner par gange om natten inden da, hvor hun ligger sig til at sove igen hvis min kæreste nusser hende eller vender hende om. Hun bliver helt hysterisk hvis det er mig der går ind til hende om natten, og vil gerne have brystet.
Hendes dag går som følgende...
Vågner ca. kl. 5 og vil ikke sove igen. Min kæreste eller jeg tager hende med ind i sengen hvor jeg ammer hende og snuer lidt samtidig. Når hun er ammet af ligger hun lidt og leger og derefter står vi op.
Kl. 7-8 tiden for hun havregrød med banan.
Bliver lagt til formiddagslur kl.9 og sover i 1,5-2 timer.
Når hun vågner fra formiddagsluren for hun bondebrød med ost og lidt frugt.
Kl. 13 for hun rugbrødsmadder.
Kl. 13.30 ammer jeg hende.
Kl. 14 ligger jeg hende til at sove igen. Hun sover igen 1,5 - 2 timer.
Når hun vågner for hun lidt brød og frugtmos.
Mellem kl.18-19 spiser vi aftensmad og starter derefter putteritualet.
Hun bliver ammet ca kl.1900-1930. Derefter kommer hun i bad og bliver puslet og vil læser godnathistorie og synger. Hun ligger ofte og mosler enormt meget rundt og kan have svært ved at falde til ro. Men efter 0,5 time nogengange mindre nogengange mere ca. kl. 21- ligger hun sig til at sove.
Er der noget vi kan ændre for at få hende til at sove længere, for jeg synes ikke det er ret længe hun sover.
Hun har altid været meget dårlig til at falde i søvn, men det går dog bedre i øjeblikket bortset fra hun leger meget lige inden (klapper og spjætter og prøver at lave ballade).
Vi kan heller ikke rigtig få hende til at sove når vi er nogen steder og hun har aldrig prøvet at blive passet ude. Har du nogen gode råd til det?
Mange hilsner fra
Signe