Brev:
Rytmik og tumlastik
15. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Rytmik og tumlastik
Hej Helen
Tak for dit svar vedr. om vi skulle starte med at give Molly mos/grød. Vi har efter dine anbefalinger besluttet at vente og se tiden lidt an endnu... :o)
Nu har jeg bare lige et kort spørgsmål :o)
Hvad er din mening om at gå til rytmik/tumlastik el. andet aktivitet med babyer? Og hvad er din erfaring omkring hvor tit de skal/bør stimuleres på denne måde?
Vi er lige startet til rytmik 1 time en gang om ugen. Hun lader til at synes at det er helt fantastisk, var dog lidt betuttet/overvældet i starten! :o) Hun er en lille "krudtugle" herhjemme og er rigtig god til også at ligge og lege selv i lang tid af gangen! Hun er utrolig nysgerrig og virker til ikke at kunne få nok af at opleve verden!
Jeg er nu blevet tilbudt en plads på et tumlastikhold som også ville være 1 time en gang om ugen, men er nu i tvivl om, om det vil blive "for meget af det gode" at gå til sådan 2 gange på en uge... ?
Jeg vil lige sige at jeg ellers ikke farer rundt til en masse med hende, men har en stille og rolig hverdag herhjemme med mange rutiner. Jeg aktiverer hende selvfølgelig meget i løbet af dagen her hjemme, danser, hører børnemusik, tumler, leger og så videre, og hun elsker når der sker noget... Ved bare ikke om det er tid nu til at hun kommer ud og opleve noget mere med andre babyer el. om det endnu er for tidligt og bedre at blive ved at køre i de faste rammer?
Jeg går i mødregruppe hver 14 dag, men det er ikke noget jeg prioriterer i forhold til vores hverdag. Hun vil være 5 mdr. når det evt. ville være aktuelt.
Glæder mig til at læse dit svar, for jeg er godt nok i tvivl om hvad der vil være bedst for hende.....
Med venlig hilsen
Molly's mor