Svar: Rytmik og tumlastik
15. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Molly's mor
Umiddelbart tænker jeg at det vil være fint at du går til noget med din datter en gang om ugen, når du samtidig også går i mødregruppe hver 14 dag. Hvis du skal gå til både rytmik og tumlastik hver uge og så i mødregruppe, så vil du enkelte uger skulle af sted til noget 3 gange og det synes jeg er meget for en lille pige på kun 4 måneder.
Udover at gå til nogle ting, så skal der jo også handles, der kommer måske gæster eller du tager på besøg hos familie og venner og en uge bliver hurtigt fyldt op. Derfor vil jeg anbefale at du nøjes med at gå til en fast ting om ugen - rytmik som du nu er begyndt på.
Hvis du derudover gerne vil gå i mødregruppe, så er det okay, men jeg synes ikke du skal presse for meget ind. Hvis du en uge tænker at det går rigtig godt, så er der jo intet i vejen for at du tager i svømmehallen en dag, går i legestue eller hvad muligheder der nu er, hvor I bor. Men det skal ikke være noget fast, det har Molly slet ikke behov for endnu.
Der kommer til at ske rigtig meget i løbet af den næste tid, både hvad angår hendes udvikling og måden hun observerer og føler med i ting og hun får rigtig mange stimuli. Det er godt og vigtigt, men man skal passe på at det ikke bliver for meget. Samtidig tænker jeg at det vil være godt at I har mulighed for at skabe lidt faste rutiner og ritualer nu hvor hun skal begynde med lidt skemad. Det er en god idé at dette gives på nogenlunde samme tidspunkt hver dag og her kan det forstyrre, hvis man render for meget omkring.
Alt det du allerede laver med hende hjemme er super godt og hun behøver ikke umiddelbart mere:o)
Det er mit råd, håber det hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske