Brev:
Nattesøvn og sove igennem
15. januar 2007
Alder:
11 mdr.
Nattesøvn og sove igennem
Hej Helen
Vores dreng på nu 11 1/2 mdr. har til dato endnu ikke sovet helt igennem. Dette kunne vi godt tænke os at arbejde hen i mod, så mor også kan være "morgenfrisk", når nyt job kommer.
Han bliver puttet kl 19 her får han en flaske, vi synger og læser. Herefter børster vi tænder og siger godnat. Nogen gange falder han i søvn af sig selv, andre gange skal der kæmpes lidt med gråd, hvor han søger trygheden/spændingen.
Omkring kl 22-23 stykker vågner han igen, her er eneste middel der p.t duer enten flaske eller restaurant BABS.
Så vågner han igen omkring kl 3-4 stykker.. . Her har jeg i en perioder forsøgt at give ham vand. Men NEJ TAK !!!. Og efter 1 time til 1 1/2 hvor jeg har haft en næsten utrøstelig dreng på armen, som også har formået farmand, har jeg overgivet mig. Vil dog pointere at jeg ikke har taget kampen over flere dage. Måske er det her at fejlen ligger ??
Herefter sover han som regel til kl. 6.30/8.00
Han spiser ok i løbet af dagen, omend han har nogen dage hvor kræsenheden spiller lidt ind.
Hvad og hvordan vil du råde os til at gribe situationen an. Jeg/vi har forhørt os lidt omkring, de fleste man spørger anbefaler GODNAT OG SOV GODT, da det har virket hos Dem. Jeg selv er mest til den mere trygge måde, da jeg er af den opfattelse af, at babyer/børn ikke skal græde sig i søvn i hvert fald ikke græde i op til 2 timer og uden at se sine forældre med min få min mellemrum.
Når jeg siger det til folk, siger de at jeg lader ham bestemme, hvordan han vil og skal sove. Jeg mener blot at jeg værdsætter tryghed for barnets skyld, men kan man give det for meget nu hvor han er mere bevist?
Ha en vidunderlig dag/uge og på forhånd tak for hjælpen
P.s Han er endnu ik startet i inst./dagpleje men forhåbentlig får vi snart en plads. (Kommunen her har nogen "sjove" regler"). Lyder dit råd på, at vente indtil han er kommet ind i rytmen der eller skal vi "handle" nu.