Brev:
Kostrestriktioner efter det fyldte 1 år?
15. januar 2007
Alder:
13 mdr.
Kostrestriktioner efter det fyldte 1 år?
Kære Helen
Da min dreng nu er fyldt 1 år, havde jeg regnet med at han nu må spise omtrent det samme som vi andre... Dog med undtagelse af rosiner i ubegrænsede mængder.
I bogen "Mad til spædbørn og småbørn" står der at barnet i 3 års alderen må begynde at spise flere rosiner. Men hvor mange er flere? Ubegrænset eller er der fortsat en grænse for hvor store mængder barnet kan tåle?
Desuden er jeg af en veninde blevet gjort opmærksom på, at børn vist nok ikke må spise for meget kiwi-frugt. Kender du til nogle begrænsninger herfor? Og er der i øvrigt andre frugter som småbørn ikke må spise for meget/noget af?
Et sidste spørgsmål er omkring indtagelse af mælk. Jeg tror at det bliver svært for mig at få min dreng til at drikke 1/2 liter mælk om dagen (når nu amningen ophører fuldstændigt). Men han spiser gerne ost. Hvormeget ost skal der til at dække hans behov for mælkeprodukter?
Håber at du kan hjælpe med et par svar.
Med venlig hilsen
J